Występuje ujemna, istotna statystycznie na poziomie p<0,05 korelacja pomiędzy otwartością na nowe doświadczenia a postrzeganiem pieniądza jako celu życiowego. Zatem im większa otwartość na nowe doświadczenia, tym w mniejszym stopniu pieniądz jest postrzegany jako cel życiowy.
Otwartość na nowe doświadczenia nie koreluje z żadnym innym czynnikiem postaw i preferencji wobec pieniądza zatem hipoteza: Osoby o wyższym nasileniu czynnika otwartość na doświadczenie będą postrzegały pieniądze w kategoriach hedonistycznych nie potwierdziła się.
Na wykresie ilustrującym związek pomiędzy otwartością na nowe doświadczenia a postrzeganiem pieniądza jako celu życiowego widać wyraźnie 3 silnie odstające punkty – dotyczą one osób, które są zdecydowanie zbyt mało otwarte na nowości biorąc pod uwagę natężenie czynnika: pieniądz jako cel życiowy. Generalnie jednak niezbyt silny liniowy związek jest zauważalny.